تبلیغات
GAMESDOT وبلاگ اختصاصی بازی های رایانه ای - پیش نمایش بازی Vanquish
 
   
 
 
1389/04/18 ساعت 08:56 | | نوشته ‌شده به دست falcon | ( نظرات )

Sega طی عرضه 3 بازی از PlatinumGames نه تنها ضرر نكرد، بلكه موفقیت بزرگی چه برای خود و چه برای این شركت به دست آورد. MadWorld یك عنوان خشن خوش ساخت، Bayonetta یك اكشن فوق العاده سریع و جذاب و حالا Vanquish كه یك اكشن سوم-شخص است و در فضا و آینده اتفاق می افتد و هیچ ربطی به عناوین قبلی این شركت ندارد. در نگاه اول، این بازی خیلی شبیه به Gears of War است. تم آینده نگرانه، تیراندازی و سنگر گیری همه شبیه به GOW كار شده اند.
Sega طی عرضه 3 بازی از PlatinumGames نه تنها ضرر نكرد، بلكه موفقیت بزرگی چه برای خود و چه برای این شركت به دست آورد. MadWorld یك عنوان خشن خوش ساخت، Bayonetta یك اكشن فوق العاده سریع و جذاب و حالا Vanquish كه یك اكشن سوم-شخص است و در فضا و آینده اتفاق می افتد و هیچ ربطی به عناوین قبلی این شركت ندارد. در نگاه اول، این بازی خیلی شبیه به Gears of War است. تم آینده نگرانه، تیراندازی و سنگر گیری همه شبیه به GOW كار شده اند. Vanquish الهاماتی از Lost Planet هم داشته است. حركات و نحوه تیراندازی گاه خیلی شبیه به LP می شود و ربات های بزرگ هم دقیقا مثل آن بازی كار شده اند كه می توانید با استفاده از آن ها حركت كرده و شلیك كنید. همچنین Boss Fightها هم خیلی شبیه به LP هستند، اما Vanquish نو آوری های زیادی دارد. سبك های نام برده شده را جمع كرده و با تركیب آن ها معجون جدیدی را عرضه كرده است. صحنه های Slow-Motion، نماهای نزدیك و سینمایی خیلی جالبی در این بازی وجود دارند. این سبك خیلی عجیب است، ولی در كمال تعجب خیلی موفق عمل می كند و بسیار تازه است. دموی E3 در منوی دینامیك بازی شروع به نمایش می کند كه یك ایستگاه فضایی را به تصویر می كشد و چرخش اجسام را به آرامی در خلاء نشان می دهد.
 
این اجسام، آهن و قطعات فضایی نیستند، بلكه درخت و اشیاء طبیعی هستند. پس دنیای فضایی Vanquish خیلی شبیه به زمین و طبیعت بكر آن است. ماجرا سر نبرد آمریكا و روسیه برای تصرف كردن این سفینه فضایی است كه توانایی جذب قوی انرژی خورشید را دارد. ما در نقش سم گیدیان (Sam Gideon) جزو نیروهای Operative آمریكا هستیم كه باید با روس ها و نیروهای رباتی آن ها مبارزه كنیم. دمو در یك پایگاه زیر زمینی آغاز می شود. لباس سفید و خاكستری سم خیلی انعطاف پذیر و خوب طراحی شده كه توانایی جا دادن انواع سلاح ها را در خود دارد و می توانید هر اسلحه ای از شاتگان تا Machine Gun را در این لباس جای دهید. دشمنان هم ربات هایی با لباس هایی شبیه شما هستند، ولی هدف آن ها فقط كشتن است و برای چیز دیگری برنامه ریزی نشده اند. حتی می توانید با ضربه زدن به آن ها، بی هوششان كنید و با تزریق یك سرنگ مخصوص آن ها را احیا كرده و به قولی هكشان كنید. نبرد سنگین تر می شود و سم با هم تیمی های خود با سیل عظیمی از ربات ها روبرو می شوند. ما با یك ربات كه به مسلسل و مواد منفجره مجهز است، برخورد می کنیم كه خیلی خیلی قوی تر از یك ربات معمولی روی زمین است.
 
در حالیكه به او تیراندازی كرده اید و مطمئن هستید كه دیگر آخر كارش هست با یك حركت ناگهانی قرمز می شود و به سمت شما می دود. اگر طی دویدن او را از پای در نیاورید با رسیدن به شما یك عملیات انتحاری انجام داده و خود را با شما منفجر می كند. با زدن D-Pad می توانید نوع نارنجكی كه سم پرتاب می كند را تغییر دهید، مثلا از انفجاری به EMP كه با آن می توانید تمام ربات های برقی را از كار بیندازید و با حركات آكروباتیك به بالای سر او رفته و به گلوله ببندینش. با كشتن دشمنان بزرگ تر سلاح ها و Upgradeهای جدیدی به دست می آورید، ولی ربات های كوچك فقط مهمات برجای می گذارند كه با نگه داشتن یک دکمه باید آن ها را بردارید. این موضوع كمی از سرعت بازی می کاهد، چون در طول Boss Fight اگر مهمات شما تمام شود باید در زمین به دنبال آن ها بگردید و با نگه داشتن دكمه مورد نظر اسلحه را پر كنید، این در حالیست كه بیشتر ربات های بزرگ خیلی سریع و محكم به سمت شما حركت می كنند. البته كمبود مهمات جذابیت هایی هم دارد كه باعث می شود از تمام اسلحه های خود استفاده كنید و سعی كنید سوار بر ربات ها شده و همه را به گلوله ببندید. Vanquish نحوه تیراندازی متفاوتی دارد كه همین موضوع باعث هیجانی شدن آن شده است.
 
تیراندازی به ربات ها خیلی جالب است و وقتی از بین می روند تكه آهن های خورد شده و شكسته شده ای را پخش شده از آن ها را روی زمین می بینیم. می توانید بالای سر آن ها رفته و با یك صحنه آهسته، صورتشان را له كنید و یا با پریدن به شانه آن ها مغزشان را تیرباران كنید. لباس مجهز سم باعث شده روی زانوهای خود هر چقدر كه می خواهد لیز بخورد و یا پرش های بلندی انجام دهد و تمام این كارها را با صحنه های آهسته تصور كنید كه خیلی سینمایی می شوند. هر اسلحه قلق و حتی نحوه ضربه زدن در مبارزات تن به تن خاص خود را دارد كه در حالت های مختلف به روش های مختلف عمل می كند. اگر سلامتیتان كم شود، بازی به طور خودكار به حالت صحنه آهسته می رود و كمكتان می كند تا بهتر مبارزه كنید و سریع به پشت یك سنگر بروید. انیمیشن های سوئیچ كردن بین سنگرها خیلی زیبا هستند و بسیار متنوع ساخته شده اند كه سم در هر حالتی به روش جدید پشت یك سنگر پناه می گیرد. مثلا اگر از روی یك سنگر بپرید، حدود پنج فیت به هوا می روید و اگر در این حین Slow-Motion انجام دهید یك صحنه سینمایی و خیلی خوب برای نابودكردن یك ربات قبل از سنگر گیری انجام داده اید. حتی در بعضی صحنه های آهسته سم سیگار به لب می گذارد و پس از نابود كردن هدف، سیگار را خاموش می كند.
 
پس از تیراندازی با مسلسل، نابود كردن صورت ربات ها و نماهای نزدیك نبرد به یك Boss Fight می رسیم. غول این مرحله یك ربات بزرگ است كه خیلی شبیه به عنكبوت ساخته شده و از سطح زمین آهنی ناگهان بیرون می پرد. یك نقطه ضعیف قرمز رنگ روی سر او وجود دارد كه باید به آنجا تیراندازی كنید. پس از تمام شدن مهمات در راستای همین كار، حالا وقت استفاده از اسلحه هایی است كه همانند Bayonetta در پای سم كار گذاشته شده اند. تیراندازی به این روش واقعا دیوانه وار است، چون هر جانداری را به گلوله می بندد و می توانید با هدف گیری روی سر غول او را تیرباران كنید و با پریدن و آهسته كردن صحنه، خیلی بهتر شلیك كنید. در ادامه یك صحنه آهسته شكل می گیرد و با صحنه های QTE روبرو می شویم كه باید بازوهای غول مجهز به Machine Gun را قطع کنید، با استفاده از آن ها به او حمله كنید و با شلیك به صورتش كارش را یك سره كنید. شینجی میکامی (Shinji Mikami) به خوبی توانسته یك تیراندازی متفاوت و سریع بسازد كه خیلی شبیه به Bayonetta شده است، ولی با تیراندازی بیشتر كه به جرات می توان از آن به عنوان بهترین بازی PlatinumGames تا به امروز نام برد.



:: مرتبط با: Preview ,
:: برچسب‌ها: پیش نمایش بازی Vanquish ,
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین عناوین مطالب